REGULA PLÂNGERII
Magazin online www.uneltemacelar.ro
I. Identificarea comerciantului
1.1 Prezentul Regulament pentru reclamații (denumit în continuare „RP”) reglementează raporturile juridice dintre companie
Denumirea comercială: LASER - SK, spol. s.r.o
Sediul social: Stöcklova 14, Bardejov 085 01, Republica Slovacia
Înregistrată în Registrul Tribunalului Districtual Prešov, Secțiunea Sro, Insert nr. 15768/P
NUMĂR DE IDENTIFICARE: 36501301
DIC: 2021924597
NUMĂR DE TVA: SK2021924597
Cont bancar: 1182811/2060
IBAN: CZ81 2060 0000 0000 0118 2811
BIC: CITFCZPPXXX
(denumită în continuare „Vânzător” sau „Comerciant”) și orice persoană care este Cumpărător de produse oferite de Vânzător pe Site-ul Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator în sensul altor prevederi ale acestor Termeni și Condiții Generale și ale legilor relevante definirea consumatorului, în cadrul legislației aplicabile din Republica Slovacă, în special legi: Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția consumatorilor și modificările aduse anumitor legi astfel cum au fost modificate, Legea nr., Legea nr. 40/1964 Cod civil cu modificările și completările ulterioare, cu excepția prevăzută la pct. 4.4. din prezenta Procedură de Reclamații, care reglementează raportul juridic dintre Comerciant și Cumpărător, care nu acționează în calitate de consumator.
1.2 Contactul prin e-mail pentru Vânzător este:
Email: info@uneltemacelar.ro
1.3 Adresa pentru trimiterea documentelor, reclamațiilor, retragerii din contracte este:
LASER-SK – uneltemacelar.ro Mihaľov 2498/34A, 085 01 Bardejov, Slovacia.
II. Dispoziții de bază
2.1 Aceste reglementări privind reclamațiile reglementează raporturile juridice dintre Cumpărători care sunt consumatori și Comerciant.
III. Exercitarea dreptului de la răspundere pentru vicii
3.1 Cumpărător poate aplica drepturi din responsabilități pentru defecte, numai dacă defect reclamat Vanzatorului fără inutile amânare cel mai tarziu la expirare 24 luni din preluarea lucrurilor. Dacă defectul nu este semnalat în acest termen, drepturile de răspundere pentru vicii vor expira.
IV. Răspunderea pentru defecte
4.1 Vânzătorul este responsabil pentru orice defect pe care articolul vândut îl are la momentul livrării acestuia și care se manifestă în termen de doi ani de la livrarea articolului.
4.2 În cazul în care obiectul achiziției este un lucru cu elemente digitale, în care urmează să fie furnizat conținut digital sau un serviciu digital trebuie furnizat în mod continuu în perioada convenită, vânzătorul este responsabil pentru orice defect al conținutului digital sau digital. serviciu care apare sau se manifesta pe toata perioada convenita, dar cel putin in doi ani de la livrarea lucrului cu elemente digitale.
4.3 În cazul unui articol folosit, părțile pot conveni asupra unei perioade mai scurte de răspundere a vânzătorului pentru defecțiuni decât în paragrafele 4.1 și 4.2, dar nu mai scurtă de un an de la livrarea articolului.
4.4 Vanzatorul este responsabil pentru orice defect pe care il are articolul vandut in momentul livrarii acestuia catre Cumparator, si care se manifesta in termen de 6 luni de la livrarea articolului, daca Cumparatorul nu actioneaza in calitate de consumator.
V. Drepturi de răspundere pentru vicii
5.1 Dacă vânzătorul este responsabil pentru un defect al articolului vândut, cumpărătorul are dreptul de a elimina defectul prin reparare sau înlocuire , dreptul la o reducere corespunzătoare din prețul de cumpărare sau dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare.
5.2 Cumpărătorul poate refuza să plătească prețul de cumpărare sau o parte din acesta până când vânzătorul își îndeplinește obligațiile care decurg din răspunderea pentru vicii, cu excepția cazului în care cumpărătorul are întârziere la plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia la momentul producerii defectului. a subliniat. Cumpărătorul va plăti prețul de cumpărare fără întârzieri nejustificate după ce vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile.
5.3 Cumpărătorul poate exercita drepturi de răspundere pentru vicii, inclusiv dreptul conform pct. 5.2., numai dacă a reclamat viciul în termen de două luni de la descoperirea defectului, cel târziu până la expirarea termenului conform pct. 4.1 până la 4.3 din această procedură de reclamații.
5.4 Exercitarea drepturilor de răspundere pentru vicii nu exclude dreptul cumpărătorului la despăgubiri pentru prejudiciul cauzat de defect.
VI. Subliniind defectul
6.1 Defectul poate fi semnalat la oricare dintre unitățile vânzătorului, la o altă persoană despre care vânzătorul a notificat cumpărătorul înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii, sau prin intermediul comunicării la distanță la adresa sediului vânzătorului sau. sediul afacerii sau la o altă adresă despre care vânzătorul a notificat cumpărătorul în momentul încheierii contractului sau după încheierea acestuia.
6.2 În cazul în care cumpărătorul s-a plâns de un defect al unei expedieri poștale pe care vânzătorul a refuzat să o accepte, transportul este considerat a fi fost livrat în ziua refuzului.
6.3 Vânzătorul va furniza cumpărătorului o confirmare scrisă a defectului imediat după ce defectul a fost semnalat de către cumpărător. În confirmarea defectului, vânzătorul va preciza perioada în care defectul în conformitate cu § 507 alin. 1, Legea nr. 40/1964 Coll. Codul civil în versiunea sa actuală va fi eliminat. Termenul anuntat conform sentintei anterioare nu poate fi mai mare de 30 de zile de la data in care a fost semnalat viciul, daca termenul mai mare nu este justificat de un motiv obiectiv independent de vointa vanzatorului.
6.4 În cazul în care vânzătorul refuză răspunderea pentru defecte, acesta va notifica cumpărătorul în scris motivele refuzului. În cazul în care cumpărătorul face dovada răspunderii vânzătorului pentru un defect printr-o opinie de specialitate sau o opinie profesională emisă de o persoană acreditată, o persoană împuternicită sau o persoană sesizată, poate semnala defectul în mod repetat, iar vânzătorul nu poate refuza răspunderea pentru defect; pentru critica repetată a viciului, § 621 alin. 3, Legea nr. 108/2024 Col. nu se aplică protecției consumatorilor și modificărilor aduse anumitor legi astfel cum au fost modificate. § 509 alin. 2 din Legea nr. 40/1964 Coll. Codul civil astfel cum a fost modificat.
6.5 Daca inainte de incheierea contractului sau, daca contractul este incheiat pe baza comenzii cumparatorului, inainte de trimiterea comenzii, vanzatorul a informat cumparatorul ca defectele pot fi imputate si altei persoane, actiunile sau omisiunile acestei persoane. acțiuni sau omisiuni considerate în scopul răspunderii vânzătorului pentru vicii.
VII. Îndepărtarea defectelor
7.1 Cumpărătorul are dreptul de a alege să înlăture defectul prin înlocuirea articolului sau repararea articolului. Cumpărătorul nu poate alege o metodă de înlăturare a defectului care nu este posibilă sau care, față de a doua metodă de înlăturare a defectului, ar cauza vânzătorului costuri disproporționate, ținând cont de toate împrejurările, în special de valoarea pe care articolul ar avea-o fără defectul, gravitatea defectului și faptul dacă a doua metodă de înlăturare a defectului ar cauza dificultăți semnificative cumpărătorului.
7.2 Vânzătorul poate refuza înlăturarea defectului dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă sau dacă ar necesita costuri nerezonabile, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv circumstanțele conform punctului 7.1. a doua teză.
7.3 Vânzătorul va repara sau înlocui articolul într-o perioadă rezonabilă de timp după ce cumpărătorul a semnalat defectul, gratuit, pe cheltuiala sa și fără a provoca dificultăți serioase cumpărătorului, ținând cont de natura articolului și. scopul pentru care cumpărătorul a solicitat articolul.
7.4 În scopul reparației sau înlocuirii, cumpărătorul va preda sau va pune la dispoziție vânzătorului sau unei persoane în conformitate cu § 622 alin. 5 din Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția consumatorilor și cu privire la modificările și completările anumitor legi astfel cum au fost modificate. Costurile de preluare a articolului sunt suportate de vânzător.
7.5 Vânzătorul va livra cumpărătorului articolul reparat sau un articol înlocuit, pe cheltuiala sa, în același mod sau într-un mod similar în care cumpărătorul a livrat articolul defect, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. Dacă cumpărătorul nu preia articolul în termen de șase luni de la ziua în care trebuia să îl preia, vânzătorul poate vinde articolul. Dacă este un articol de valoare mai mare, vânzătorul va notifica în prealabil cumpărătorul cu privire la vânzarea intenționată și îi va acorda o perioadă suplimentară rezonabilă pentru a prelua articolul. Imediat după vânzare, vânzătorul va plăti cumpărătorului încasările din vânzarea articolului, după deducerea costurilor pe care le-a cheltuit în mod intenționat pentru depozitarea și vânzarea acestuia, dacă cumpărătorul își exercită dreptul la o parte din încasări într-un termen rezonabil specificat. de către vânzător în notificarea privind vânzarea intenționată a articolului. Vânzătorul poate distruge articolul pe cheltuiala sa dacă nu a fost posibil să-l vândă sau dacă veniturile așteptate din vânzare nu vor fi suficiente nici măcar pentru a acoperi costurile pe care vânzătorul le-a cheltuit în mod intenționat pentru păstrarea în siguranță a articolului și costurile care vânzătorul ar trebui inevitabil să cheltuiască pentru vânzarea sa.
7.6 La înlăturarea unui defect, vânzătorul va asigura îndepărtarea articolului și instalarea unui articol reparat sau a unui articol de înlocuire, dacă înlocuirea sau repararea necesită îndepărtarea unui articol defect care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul acestuia. înainte ca defectul să apară. Vânzătorul și cumpărătorul pot conveni ca îndepărtarea articolului și instalarea unui articol reparat sau înlocuit să fie asigurate de către cumpărător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.
7.7 La înlăturarea defectului prin înlocuirea articolului, vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a articolului și la despăgubiri pentru utilizarea normală a articolului înainte de înlocuirea acestuia.
7.8 Vânzătorul este responsabil pentru defectele articolului de înlocuire conform § 619 din Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția consumatorilor și cu privire la modificarea și completarea anumitor legi astfel cum au fost modificate.
7.9 Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul de cumpărare sau se poate retrage din contractul de cumpărare chiar și fără a prevedea o perioadă rezonabilă suplimentară conform § 517 alin. 1. , Actul nr. 40/1964 Cod civil cu modificările ulterioare , dacă
a) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit articolul,
b) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit articolul în conformitate cu § 623 alin. 4 și 6 din Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția consumatorilor și cu privire la modificarea anumitor legi astfel cum au fost modificate,
c) vânzătorul a refuzat să înlăture defectul conform § 623 alin. 2 din Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția consumatorilor și cu privire la modificarea anumitor legi astfel cum au fost modificate,
d) lucrul are același defect în ciuda reparării sau înlocuirii lucrului,
e) defectul este de o natură atât de gravă încât justifică o reducere imediată din prețul de cumpărare sau retragerea din contractul de cumpărare, sau
f) vânzătorul a declarat sau din circumstanțe reiese clar că nu va înlătura defectul într-o perioadă rezonabilă de timp sau fără a crea dificultăți serioase cumpărătorului.
7.10 Reducerea din prețul de achiziție trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea articolului vândut și valoarea pe care articolul ar avea-o dacă ar fi lipsit de defecte.
7.11 Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de cumpărare conform punctului 7.9., dacă cumpărătorul a participat la apariția defectului sau dacă defectul este neglijabil. Vânzătorului îi revine sarcina probei că cumpărătorul a participat la producerea defectului și că defectul este neglijabil.
7.12 În cazul în care contractul se referă la cumpărarea mai multor articole, cumpărătorul se poate retrage din acesta numai în legătură cu articolul defect. În legătură cu alte lucruri, el se poate retrage din contract numai dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil că va fi interesat să păstreze celelalte lucruri fără un articol defect.
7.13 După retragerea din contract sau din partea acestuia, cumpărătorul returnează vânzătorului articolul pe cheltuiala acestuia. Vânzătorul va asigura îndepărtarea lucrului care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul acestuia înainte ca defectul să devină evident. Dacă vânzătorul nu scoate articolul într-o perioadă rezonabilă de timp, cumpărătorul poate asigura eliminarea și livrarea articolului către vânzător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.
7.14 După retragerea din contract, vânzătorul va returna prețul de cumpărare cumpărătorului în cel mult 14 zile de la data returnării articolului vânzătorului sau după dovedirea faptului că cumpărătorul a trimis articolul vânzătorului, oricare dintre acestea survine mai întâi. .
7.15 Vânzătorul va returna prețul de cumpărare cumpărătorului sau îi va plăti o reducere din prețul de cumpărare în același mod în care cumpărătorul a plătit prețul de cumpărare, dacă cumpărătorul nu este de acord în mod expres cu o altă modalitate de plată. Toate costurile asociate cu plata sunt suportate de vânzător.
7.16 Vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a articolului și la despăgubiri pentru utilizarea normală a articolului înainte de retragerea din contractul de cumpărare.
VIII. Răspunderea pentru defecte de performanță digitală
8.1 Comerciantul este responsabil pentru orice defect pe care produsul digital îl are în momentul livrării acestuia și care se manifestă în termen de doi ani de la livrare, dacă este un produs digital care este livrat o singură dată sau ca un set de produse individuale.
8.2 Comerciantul va înlătura defectul îndeplinirii digitale într-un termen rezonabil după ce consumatorul a reclamat defectul, în mod gratuit și fără a crea dificultăți serioase consumatorului, ținând cont de natura îndeplinirii digitale și de scopul pentru care. consumatorul a solicitat onorarea digitală.
8.3 Comerciantul poate refuza înlăturarea defectului dacă înlăturarea nu este posibilă sau dacă i-ar cauza costuri disproporționate ținând cont de toate circumstanțele, în special de valoarea pe care performanța digitală ar avea-o fără defectul și gravitatea defectului.
IX. Răspunderea pentru defectele de serviciu
9.1 Antreprenorul este responsabil pentru defectele pe care le prezintă articolul în momentul în care acesta este preluat de către client.
9.2 cu defect se va manifesta la expirare 24 luni din pe când tu esti avut client prelua presupune cu că merge o defect, care ea avea lucru deja în timp preluare. Că nu se aplica dacă se dovedește contrariul sau dacă această presupunere este incompatibilă cu natura lucrului sau a defectului.”.
X. Dispoziții finale
10.1 Această Procedură de Reclamații face parte integrantă din Termenii și Condițiile Generale și Principiile și instrucțiunile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui Site. Documente - Condițiile generale de afaceri și Principiile și instrucțiunile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui Website sunt publicate pe domeniul Site-ului Vânzătorului.
10.2 Prezenta Politică de Reclamații este valabilă și în vigoare la momentul publicării pe site-ul Vânzătorului la data de 01.07.2024 .